Ziołowe oczyszczanie cery tłustej i trądzikowej z Fitomed: Tonik oczyszczający i Żel do mycia twarzy – duet idealny? / Herbal care for oily and acne-prone skin with Fitomed: Cleansing toner and Facial cleansing gel – a perfect couple?

Produkty Fitomed miałam ochotę wypróbować już od dawna. Gdy nadarzyła się okazja ich przetestowania, postanowiłam wybrać dwa kosmetyki do oczyszczania cery, o których naczytałam się wiele dobrego w Internecie. W moje ręce trafił zachwalany ziołowy żel do mycia twarzy z mydlnicą lekarską oraz ziołowy tonik oczyszczający z szałwią lekarską, obydwa przeznaczone do cery tłustej i trądzikowej, czyli dokładnie takiej, jaką posiadam ;) Wiecie już dobrze, że ostatnio przestawiam się powoli na naturalniejszą i delikatniejszą pielęgnację, dlatego byłam tych produktów bardzo ciekawa.

I wanted to try Fitomed products for a long time. When I got a chance to test something, I decided to choose two cleansing cosmetics that have a very positive opinion in the Internet. I got the facial cleansing gel and the cleansing toner, both designed for oily and acne-prone skin, just like mine ;) These are herbal, natural products, so I was very curious to test them, I have already told you that I am trying to pick more natural and skin-friendly skincare products.


Część z Was prawdopodobnie zna firmę Fitomed, ale dla tych, którzy z nią styczności nie mieli, przygotowałam kilka słów na temat producenta. Marka inspiruje się fitoterapią i specjalizuje się w kosmetykach wytwarzanych na bazie naparów ziołowych. W ofercie są toniki, hydrolaty, żele do mycia twarzy, szampony, odżywki, kosmetyki do ciała, a także surowce kosmetyczne. Na szczególną uwagę zasługują jednak kremy do twarzy oznaczone numerkami receptur, np. Mój krem nr 1. Moim zdaniem to bardzo fajny pomysł, zauważyłam, że coraz więcej firm powraca do tej formuły :) Po szczegóły zapraszam Was na stronę Fitomed oraz do sklepu internetowego FitoTeka. Tam też znajdziecie listę miejsc, w których można nabyć produkty Fitomed.


Fitomed is a Polish brand, their cosmetics are inspired by fitotherapy and based on herbal extracts. They offer toners, facial gels, shampoos, conditioners, body products and some pure cosmetic resources. Nevertheless, their face creams deserve some special attention. They’re labelled with a number of the recipe, e.g. My cream no. 1. In my opinion, it’s a really nice idea, totally oldschool :) More and more brands are getting back to this way of naming their products. I’m not sure if Fitomed ships to other countries, but anyway, I encourage you to check their website and online store.


Szata graficzna wszystkich kosmetyków Fitomed jest bardzo prosta – zwykłe plastikowe buteleczki i swojskie etykiety pełne kwiatów i ziół. Dobrze to współgra z wizerunkiem marki, stawiającej na czerpanie z dobrodziejstw natury. Przy tym butelki żelu i toniku są najwygodniejszymi, z jakimi miałam do czynienia. Świetnie dozują produkt, nic się nie rozlewa ani nie brudzi. Czasem warto nie kombinować, im prościej, tym lepiej. Bo przecież chodzi o zawartość ;) Takie opakowanie mieści 200 ml produktu, chociaż wydaje mi się, że żel dostępny jest także w większej pojemności.

Graphic design of Fitomed cosmetics is very simple – basic plastic bottles and labels full of flowers and herbs, which looks very familiar and is absolutely consistent with the brand’s image. Less is more in this case, the bottles are very comfortable to use and dose the products in right amounts. Such a packaging contains 200 ml of the product, however, I think that the gel is also available in a bigger bottle.


Herbal facial cleansing gel Saponaria Officinalis for oily and acne-prone skin

Najpierw przyjrzyjmy się żelowi do mycia twarzy. Produkt ma brązowy kolor i delikatny, ziołowy, ale bardzo przyjemny zapach. Jest dość lejący i jakby śliski w dotyku, ale pieni się bardzo dobrze. Oczyszcza twarz dość dobrze, ale nie agresywnie. Nie niszczy warstwy ochronnej i pozostawia na twarzy niewyczuwalną warstwę, przez którą skóra wydaje się lekko błyszcząca. Dzięki temu nie ma mowy o podrażnieniach, przesuszeniu czy ściągnięciu (chociaż moja siostra przy suchej skórze odczuwała pewien dyskomfort).

Let’s have a look at the facial gel first. It is brownish and has a delicate herbal scent. The consistency is somehow slick and runny, but the product foams very well. It cleans the face, but rather gently, and leaves a shiny layer on the skin. Thanks to that, it doesn’t cause dryness or contraction, at least in my case, because my sister felt some discomfort.


Niemniej muszę podkreślić, że nie jest to produkt głęboko oczyszczający i fanki mocnych aptecznych żeli nie będą raczej usatysfakcjonowane. Ja osobiście wolę takie delikatniejsze mycie na co dzień, ale jednak przy żelu Fitomed odczuwałam potrzebę doczyszczenia skóry tonikiem, co któreś mycie używałam też mocniejszego preparatu (w tym celu stosowałam żel Avène Cleanance lub peeling myjący Be Organic). Ostatnio mój trądzik bardzo się zaostrzył i musiałam zintensyfikować oczyszczanie. Oczywiście z umiarem :) W ustaleniu balansu pomiędzy delikatnością a skutecznością pielęgnacji żel Fitomed bardzo mi pomógł.

I must stress that it is not a deeply cleansing product and fans of strong drugstore gels might be disappointed. I generally do like such a gentle cleaning, but I felt I need to wipe my face with a toner afterwards and use something stronger from time to time (I used Avène Cleanance or cleaning scrub from Be Organic). My acne got worse in the last months, so I must intensify cleansing, of course in a reasonable way :) The Fitomed gel helped me balance my skincare routine.


Skład kosmetyku jest jak najbardziej w porządku. Znajdziemy w nim wyciąg z korzenia mydlnicy lekarskiej, liścia szałwii, liścia melisy, liścia oczaru wirginijskiego oraz koszyczka nagietka. Dalej trafimy na detergenty, głównie te łagodne, pochodzenia roślinnego (Coco Glucoside, Cocamidopropyl Betaine), aczkolwiek jest dodatek cieszącego się złą sławą SLS oraz kontrowersyjny i potencjalnie niebezpieczny Cocamide DEA. Na końcu listy uplasowała się gliceryna, kompozycja zapachowa oraz konserwanty, raczej te średniego gatunku (Dmdm Hydantoin, Methylisothiazolinone, Methylchloroisothiazolinone), których staram się unikać i od których producenci stopniowo odchodzą, bo mogą podrażniać skórę. W produktach zmywalnych, a takim jest przecież żel myjący, są jednak dopuszczalne i aż tak bardzo mi nie przeszkadzają, zwłaszcza gdy podczas użytkowania kosmetyku nic złego się nie dzieje. Nie zrozumcie mnie źle, drogeryjne i apteczne preparaty mają znacznie gorsze składy, po prostu dla mnie w produkcie ziołowym, naturalnym ideałem byłby brak SLS, dietanoloamidu i obecność mniej kontrowersyjnych konserwantów. Ale i tak jest dobrze!


The ingredients are absolutely fine. Among them we’ll find various herbal extracts, such as Saponaria Officinalis, Salvia Officinalis, Melissa Officinalis, Hammamelis Virginiana and Calendula Officinalis. Further in the list there are some detergents, mostly gentle plant-based ones (Coco Glucoside, Cocamidopropyl Betaine), but there is also some strong SLS and potentially dangerous Cocamide DEA. At the very end we’ll notice glycerin, parfum and preservatives, rather these of average quality (Dmdm Hydantoin, Methylisothiazolinone, Methylchloroisothiazolinone) that I try to avoid, as they might cause irritations. They are acceptable in rinse-off products, such as facial gels and I don’t panic when I see them. Don’t get me wrong, drugstore products have way worse ingredients, it just would be perfect for me if a natural product had no strong detergents and contained less controversial preservatives. But anyway, it's absolutely fine!


Generalnie, żel do mycia twarzy Fitomed oceniam pozytywnie i na pewno będę do niego wracać. Jest delikatny, przyjemny w użyciu i stosowany zamiennie z mocniejszym preparatem utrzymuje moją cerę w czystości. Sam w sobie nie ogranicza przetłuszczania, ale mogę mu to wybaczyć ;) Produkt ten jest szalenie wydajny, buteleczka 200 ml, która kosztuje 10 zł wystarczy na baaardzo długo, więc do zalet należy zaliczyć śmiesznie niską cenę w stosunku do składu, działania i wydajności.


Generally, I regard Fitomed facial cleansing gel as a very good product and I’m sure I’ll keep getting back to it. It’s gentle to the skin, comfortable to use and keeps my face clean. It doesn’t reduce sebum secretion, but I can forgive that ;) It’s extremely efficient, a 200 ml bottle that costs around 2,5€ will last for months, so a ridiculously low price compared to the quality, effectiveness and ingredients is another product’s advantage.


Herbal cleansing toner Salvia Officinalis for oily and acne-prone skin

Tonik ma również barwę brązową, jego zapach jest jednak bardziej intensywnie ziołowy, aczkolwiek zdecydowanie przyjemny. Tonik jak tonik, ma postać płynu, nic nadzwyczajnego. To, co najbardziej w nim polubiłam, to świetne działanie oczyszczające. Jest to najlepiej oczyszczający tonik, jaki miałam. Za każdym razem, gdy po umyciu twarzy żelem, przemywałam ją dodatkowo tym produktem, to na płatku kosmetycznym było widocznych jeszcze całkiem sporo zanieczyszczeń. Używałam go również do odświeżania cery w ciągu dnia.

The toner is also brownish, however, its scent is more intensely herbal, but still very pleasant. It’s very liquid, just like every normal toner. What I like about it most is how well it cleans my face. It’s actually the best toner I’ve had. Every time I wiped my skin with it, even right after cleaning it with the gel cleaner, I saw a lot of dirt on the cotton pad. I also used it to refresh my face during the day.


Tonik Fitomed znakomicie usuwa zanieczyszczenia, odświeża i koi cerę, przywracając jej naturalne pH, wspomaga gojenie się wyprysków i nie przesusza skóry. Nie ogranicza specjalnie przetłuszczania, ale też go nie wzmaga, z czym miałam problem w przypadku większości toników, które do tej pory stosowałam. Nie zauważyłam rozjaśnienia cery czy zwężenia porów, ale nie tego oczekuję od takiego produktu, do tych zadań mam inne kosmetyki.

The toner cleans, refreshes and soothes my skin excellently, restores its natural pH, helps cure the acne spots and doesn’t dry out. It doesn’t manage to regulate sebum secretion, but nor does it cause excessive greasiness, which was my problem with most of the toners I had used. I also didn’t notice any brightening or pore minimizing, but I actually didn’t expect this.


Muszę przyznać, że skład toniku podoba mi się nawet bardziej niż żelu. Na początku listy, oprócz wody, znajdziemy wyciąg z szałwii, oczaru wirginijskiego, melisy, nagietka, a także d-pantenol, glicerynę i kwas mlekowy, pomagający utrzymać odpowiednie pH. Bardzo mnie cieszy, że ilość konserwantów została ograniczona do minimum. Wybrano poza tym substancje mniej kontrowersyjne, które mogą zawierać nawet certyfikowane naturalne kosmetyki (Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin). Tutaj składem jestem zachwycona! :)


I must say that I like the toner’s ingredients more than this of the already reviewed gel. At the beginning of the list we’ll find Salvia Officinalis, Hammamelis Virginiana, Melissa Officinalis and Calendula extracts, as well as panthenol, glycerin and lactic acid that helps keep the right level of pH. I am happy that the amount of preservatives is minimal and the substances chosen are those that can be used even in certified natural products. I am very pleased! :)


Z czystym sumieniem mogę przyznać, że to najlepszy tonik oczyszczający, z jakim miałam do czynienia. Działa skutecznie, ale nie zbyt inwazyjnie, uspokaja moją cerę i ma niemalże wzorowy skład. Jest mniej wydajny niż żel, ale używałam go częściej i więcej. Jednak przy cenie 10 zł za 200 ml naprawdę nie ma co narzekać.

I think I can say that this is the best cleansing toner that I’ve had so far. It’s effective yet not too agressive, soothes my skin and has almost perfect ingredients. It’s not as efficient as the gel, but I used it more often and in bigger amounts. The price is so low, again 2,5€ for 200 ml, that it’s an absolutely minor disadvantage.



Podsumowując, szczerze Wam polecam obydwa produkty! Są świetnej jakości, mają bardzo dobre składy, pełne dobroczynnych wyciągów z ziół, a kosztują grosze. Nie ma ściemy, lista składników mówi sama za siebie. Dla mnie jest to duet prawie idealny, bo jednak potrzebuję mieć pod ręką pomocniczo jakiś mocniejszy żel, ale bez wątpienia produkty Fitomed zajęły ważne miejsce w mojej pielęgnacji i na pewno będę do nich wracać. Po raz kolejny polska firma tak pozytywnie zaskakuje mnie swoimi produktami. Wśród rodzimych marek możemy znaleźć naprawdę ciekawe, naturalne kosmetyki. Polecam!

Overall, I honestly recommend both products! Their quality is very good, they contain various beneficial herbal extracts and cost very little at the same time. For me it’s an almost perfect duet, I only need some stronger gel have at hand. Anyway, Fitomed products we’ll be present in my skincare. I’m happy another Polish brand surprises me so much!


Zapraszam Was na stronę Fitomed oraz profil na Facebooku,
do sklepu FitoTeka oraz profil na Facebooku (można skorzystać z rabatu -15% przy pierwszych zakupach), a także profil na Instagramie



Produkty zostały przekazane mi nieodpłatnie do testów i recenzji, jednak fakt ten w żadnym stopniu nie wpłynął na moją opinię. / I got the products from the company for review, but the fact didn’t affect my opinion in any way.

Share this:

, , , ,

CONVERSATION

23 komentarze:

  1. Kosmetyków Fitomed nie miałam jeszcze okazji używać, ale mam ochotę wypróbować ich tonik nawilżający, czytałam na jego temat wiele pozytywnych opinii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociaż mam cerę mieszaną w kierunku tłustej, to też jestem ciekawa tego toniku nawilżającego :) Na pewno nie bez powodu jest tak chwalony :)

      Usuń
  2. hmm tak myślę, że ten żel jednak byłby dla mnie za delikatny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz dogłębne oczyszczenie i to uczucie ściągnięcia i zwężonych porów, to faktycznie ten żel mógłby być za delikatny ;)

      Usuń
    2. nie lubię ściągnięcia, ale za zbyt delikatnymi żelami też nie przepadam :)

      Usuń
  3. lubię fitomed, najbardziej lubiłam mgiełkę lawendową do twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mgiełki niestety nie poznałam, ale brzmi kusząco ;)

      Usuń
  4. Oba mam bna liście zakupowej od jakiegoś czasu, więc tylko mnie utwierdziłaś, że słusznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę dobre i tanie kosmetyki, na pewno będziesz zadowolona, nawet jeśli nie wpadniesz w zachwyt :)

      Usuń
  5. nigdy nie miałam doczynienia z tą marką, ale przyznam szczerze,że zaciekawiłaś mnie produktami. Muszę poczytać o nich więcej, wygląda na to, że polubiłabym się z nimi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze uważam, że warto się zainteresować. Ja szukam dobrych składów, a tutaj jeszcze dostaję dobrą cenę :) Biorąc pod uwagę, że tłustej cery nie należy przesuszać i powinno się traktować ją dość delikatnie, to mój duet naprawdę jest godny uwagi ;)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że na pewno znajdą się inne fanki tych produktów :)

      Usuń
  7. Używałam ten tonik. Jest bardzo dobry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sposób się nie zgodzić :) Ja przetestowałam kilkanaście różnych toników i ten jest najlepszym, jaki miałam :)

      Usuń
  8. Bardzo lubię produkty tej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja poznałam na razie te dwa, ale jestem bardzo zadowolona :)

      Usuń
  9. Miałam ten duet i lubiłam, ale wolę serię nawilżającą ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam tylko płyn lawendowy do twarzy a te kosmetyki też myślę wypróbować :))

    OdpowiedzUsuń

Zostaw swoje myśli, to dla mnie duża motywacja! Czytam wszystkie komentarze i odwiedzam moich czytelników, ale proszę, nie spamuj :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...