5 sposobów na zdejmowanie hybryd / 5 tips how to remove hybrid nail polish

Szał na hybrydy trwa i muszę przyznać, że ja również mu uległam. Co prawda nie wyobrażam sobie zakładać hybryd bez przerwy, ale od czasu do czasu będę po nie sięgać, zwłaszcza że ostatnio trafiła do mnie wspaniała paka dobroci hybrydowych od Indigo Nails – o niej innym razem :) Tematyce hybrydowej na pewno poświęcę co najmniej kilka postów, ale zacznę od końca, bo czemuż by nie? :) Hybrydowy manicure towarzyszył mi podczas niedawnych wyjazdów i ze względu na odrost musiałam je zdjąć. Pomyślałam zatem, że przy okazji zrobię test i opowiem Wam na świeżo o moich wrażeniach, a przy okazji przedstawię Wam klipsy, które zamówiłam na banggood.com – już 8 września na stronie zaczyna się wielka promocja z okazji 10 urodzin sklepu, będzie więc okazja na zrobienie zakupów w bardzo korzystnych cenach. A tymczasem zapraszam na przegląd różnych metod zdejmowania hybryd!

Mój arsenał do zdejmowania hybryd / My accessories for hybrid gel polish removing

Hybrid nails have become extremely popular nowadays. I can’t imagine wearing them all the time, but I’m sure I’ll put a hybrid polish on my nails from time to time, especially because I got a wonderful box from Indigo Nails, but I’ll tell you about it soon :) I will surely prepare a couple of posts on hybrid nails, but I’ll start from the end. Why not? :) I wore hybrid gel polish on my recent trips and now I had to take it off, so I thought I would do a test and tell you my opinion and show you by the way soak off clips that I ordered from banggood.com – on 8th September they celebrate their 10th birthday and start a big sale, so there’ll be an opportunity to purchase some nice things at very affordable prices. And now you can check out my overview of different methods of removing hybrid gel polish!



1. Frezarka
1. Nail drill

Podczas szkolenia z Indigo Nails (relacja TUTAJ) instruktorka Magda zasugerowała nam, że hybrydy najlepiej i najbezpieczniej jest zdjąć spiłowując je, najlepiej frezarką. Moczenie w acetonie nie służy ani skórkom, ani paznokciom, a umiejętnie użyta frezarka nie zrobi nam krzywdy. Tę metodę polecam jednak wyłącznie doświadczonym osobom. Sama nie próbowałam i zdecydowałabym się na takie ściąganie chyba tylko w salonie. Bałabym się, że zniszczę sobie paznokcie ;) Jeśli jednak macie odwagę i umiejętności, to banggood.com ma dużą ofertę frezarek, nawet takich bardziej profesjonalnych. Do przejrzenia TUTAJ.

When I was at a hybrid nails workshop with Indigo Nails our instructor said that the best way to remove hybrids is using a special nail drill. Soaking your fingers in acetone might damage your nails and cuticles, and a properly used drill won’t do any harm. I recommend this method for more experienced users, though. I haven’t tried it and I think I would only have it done in a beauty salon. I’d be afraid that I’ll damage my nails ;) But if you’re brave and skilled enough, banggood.com has a wide selection of drills, you can check them HERE.

Moje hybrydy po niecałych dwóch tygodniach (z jednego paznokcia lakier zaczął schodzić, więc spiłowałam całość) / My hybrid manicure after two weeks (it started chipping on one nail and I filed it off)



2. Pilnik
2. Filing

Nie każdy posiada frezarkę, nie każdy chce też płacić za ściąganie hybryd w salonie. Można jednak łatwo zrobić to w domu przy użyciu odpowiedniego pilnika. Sama byłam do tego zmuszona, gdyż któregoś razu nie mogłam zdjąć lakieru acetonem. Moczyłam, moczyłam i nic... Pozostało mi tylko spiłować pozostałości. Użyłam gruboziarnistego pilnika o gradacji 180/100 i piłowałam grubszą stroną. Trwało to długo, trochę obtarłam sobie skórki i paznokcie były brzydko matowe, chociaż na koniec zmieniłam pilnik na drobniejszy, aby nie uszkodzić płytki. Nie jest to metoda idealna – z jednej strony nie rozmaczamy i nie wysuszamy acetonem skórek i samych paznokci, ale z drugiej strony wymaga dużo czasu i precyzji.

Of course, not everyone owns a nail drill and not everyone wants to pay for removing their hybrids. But you can do it easily at home if you have a proper nail file. Once I had to try this method, because soaking didn’t work... So I had to file off the remains. I used a strong 100 grit file. It took a long time, I damaged my cuticles a bit and my nails turned matte, even though I changed the file to a 180 grit one, so that I wouldn’t damage the nail. This is not a perfect way to remove your hybrid gel polish – you don’t need to soak your nails and fingers in acetone, but on the other hand, it takes a lot of time and requires precision.

Testowanie różnych metod / Testing different methods



3. Klipsy + wacik
3. Clips + cotton pad

Pierwszy ze sposobów, do którego wykorzystujemy aceton. Najpierw jednak należy spiłować wierzchnią warstwę, by preparat szybciej zadziałał. Następnie standardowy okrągły wacik kosmetyczny przecinam na pół, nasączam acetonem, przykładam do paznokcia i zakładam klips, który trzyma wacik na swoim miejscu. Czekam około 15-20 minut, czasem nawet dłużej, a potem usuwam resztki. Nie jest to mój ulubiony sposób, bo aceton wyparowuje, płatek wysycha i niestety często muszę ponawiać namaczanie, co wydłuża czas zdejmowania i jest po prostu dość upierdliwe ;) Główna zaleta tej metody to jednorazowy wydatek na klipsy oraz fakt, że płatki kosmetyczne pewnie większość z Was ma pod ręką :) Jak wspomniałam, moje klipsy zamówiłam na banggood.com, znajdziecie je TUTAJ.

This is the first method that requires acetone. But first, it is necessary to remove the top coat with a coarse file, so that the acetone could reach the colour faster. Then I cut cotton pads, soak them in acetone, stick them to the nails and put the clips that help to keep the pads at place. I wait for 15-20 minutes. That’s not my favourite methood, as the acetone evaporates and the pads get dry and I sometimes must soak them again. It is annoying and takes a lot of time. The positive thing is that you buy the clips only once. I guess most of us have cotton pads at home :) As I said, I got my clips at banggood.com, you can find them HERE.

Po namaczaniu przez 15 minut / After soaking for 15 minutes



4. Folie
4. Foils

Pierwszy krok jest identyczny, jedynie klipsy z wacikiem zastępuję specjalną folią z przyklejonym prostokątnym wacikiem, w którą zawijamy palec. Ten sposób sprawdza się u mnie lepiej niż poprzedni, bo pod folią aceton nie wyparuje i szybciej zadziała. Za to jednak moje skórki i palce stają się mocno wysuszone. A do tego folie ciągle się przesuwają, spadają i zdarza się, że pojedyncze paznokcie muszę namaczać po raz drugi, bo coś się gdzieś przemieściło. Metoda ta wymaga też cyklicznych wydatków na folie, które są jednorazowego użytku. Na szczęście nie kosztują dużo. Również znajdziecie je na banggood.com TUTAJ.

The first step is identical as in the previous way, you only replace clips and pads with special foils with a small piece of a cotton pad glued to it. You literally wrap your fingers in the foils. This method works for me better than the previous one, because the acetone does not evaporate under the foil and therefore works faster and better. But on the other hand, my fingers and nails turn very dry because of soaking. What's more, the foils move on my fingers and it happens that they fall off and I must reapply them. This solution also requires regular purchase of foils, because they’re disposable. Luckily they’re not expensive. You can find them at banggood.com HERE.

Po usunięciu pozostałości stripperem, resztki musiałam jeszcze doczyścić pilnikiem / After removing the soaked remains with a stripper; I had to clean it with a file, though



5. Klipsy + folie
5. Clips + foils

Sposób trochę przekombinowany, ale u mnie sprawdza się najlepiej ;) Polega na tym, że spiłowuję top coat, zawijam palce w folie i nakładam na to klipsy. Aceton nie paruje, a folia siedzi na swoim miejscu. Niestety acetonowy remover wysusza płytkę i skórki, ale przynajmniej po 15 minutach mogę praktycznie od razu usunąć resztki lakieru specjalnym stripperem. Lubię też używać do tego celu plastikową łyżeczkę do lodów. Klipsy i folie to nie są duże wydatki, zwłaszcza gdy kupujemy je na chińskich stronach. Można też użyć oczywiście folii spożywczej i pociętych płatków kosmetycznych, ale wymaga to więcej zachodu i sporo precyzji.

Maybe it’s taken a bit too far, but this way works for me best ;) I file off the top coat, wrap my fingers in foils and put the clips on. It prevents acetone from evaporating and the foils stay where they’re supposed to stay. Unfortunately, acetone causes dryness, but it’s the quickest method – after 15 minutes I can remove the polish with a special stripper or a plastic spoon. Clips and foils are not very pricey, especially when we buy them online. Of course, you can use regular food foil and cotton pads, but it requires more work and some precision.




Czterech ostatnich metod spróbowałam na raz na jednej dłoni i ewidentnie widać, że na paznokciu, na którym miałam tylko klipsy, lakier został najsłabiej rozpuszczony, w przypadku folii było nieco lepiej, a najszybciej z hybrydami rozprawił duet klipsy + folia. Piłowanie trwało najdłużej, ale okazało się najdokładniejsze. Nie ukrywam, że ściąganie hybryd samo w sobie jest irytujące, bo trwa długo, ale ostatni sposób pozwala mi zaoszczędzić czas i nerwy ;) Nie zapomnijcie tylko spiłować wierzchniej warstwy, jeśli zdecydujecie się na aceton, bo ja raz niechcący pominęłam ten krok i niestety efekt namaczania był kiepski. To tak ku przestrodze :)

I have tried the last three methods on one hand and it is clearly visible that on the nail where I only wore a clip the hybrid gel polish was almost intact. The foils worked better, but the most effective was the clip + foil duo. Filing took the longest time, but was the most precise. I admit that removing hybrid polish is an irritating and long process but the last method helps me save some time and nerves ;) If you use acetone, just don’t forget to file off the upper layer of top coat. I have once forgot to do it and the whole work was wasted.


Nie jestem specjalistką w zakresie manicure hybrydowego, tak naprawdę dopiero zaczynam i ciągle zdobywam w tej kwestii doświadczenie. Omawiam podstawowe metody, które cieszą się chyba największą popularnością, ale jeśli macie swoje sprawdzone sposoby czy sugestie, a nawet niekonwencjonalne pomysły, to zachęcam do podzielenia się nimi w komentarzach :) Wiem, że wiele zależy od paznokci, u jednych hybrydy trzymają się tak mocno, że nie sposób je rozpuścić, a u innych odchodzą płatami. Dlatego warto próbować różnych metod, bo u każdego inna może okazać się tą najlepszą :) A klipsy z banggood.com zdecydowanie polecam, są odpowiedniej wielkości i dobrze trzymają folię czy wacik. Nie mam im nic do zarzucenia, są tanie i spełniają swoje zadanie wzorowo ;)

Be aware that I’m no expert in hybrid manicure, I’m rather a beginner and I’m still gaining skills and experience. I’m talking about basic methods of removing hybrids, but if you have your own solutions and ideas, tell me about them in the comments :) I know that a lot depends on the nails themselves and some people cannot remove the hybrids because they stick so hard to their nails and some can take off the whole polish without even soaking it. That’s why everyone has to find their perfect way to remove hybrid gel polish. And considering the banggood.com clips, I totally recommend them – their size is fine and they do what they’re supposed to do, and they do it very well :)


Lubicie hybrydy? Jakie metody zdejmowania preferujecie?

Do you like hybrid gel polishes? How do you remove your hybrids?

Share this:

, , , ,

CONVERSATION

18 komentarze:

  1. Ja tam lubię frezarkę, aceton mnie drażni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moczenie palców w acetonie to nic przyjemnego ;) Ja akurat frezarki nie mam, ale chyba bym się tak bała sama to robić ;)

      Usuń
  2. U mnie bez problemu schodzą acetonem i całkiem szybko to robię. Póki co hybrydy robiłam 7 razy i za każdym razem zdejmowałam sama. Ba, ze dwa razy zapomniałam spiłować top i też się rozpuściło :) Za to mojej koleżance hybrydy odpadają same po dwóch dniach, tak jak piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja siostra sobie tak płatami zdejmuje :P U mnie czasem też tak złażą, ale na niektórych paznokciach i ponad półgodzinne moczenie nic nie daje i muszę piłować... Nie wiem, od czego to zależy ;)

      Usuń
    2. też jestem ciekawa! U mnie trzymają się idealnie ile chcę, nawet przed chwilą zdejmowałam hybrydę ze stóp, będę od nowa malować. Człowiek szybko się przyzwyczaja do dobrego <3

      Usuń
    3. O tak, do luksusu łatwo się przyzwyczaić ;)

      Usuń
  3. Byłam nastawiona na hybrydy, ale zrezygnowałam, wolę częściej zmieniać mani:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na co dzień też, u mnie po tygodniu jest ogromny odrost :) Hybrydy zakładam np. przed wyjazdami, bo zwykły mani trzyma się u mnie bardzo krótko. Nie chcę na wyjeździe wkurzać się odpryskami ;)

      Usuń
  4. Własnie ze względu na uciążliwe ściąganie, póki co na hybrydy się nie zdecyduję. Przy moich słabych paznokciach, długie namaczanie w acetonie mogłoby przynieść opłakane efekty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mądrze, nie każdy musi nosić hybryd, bo są modne :) Zdrowie paznokci na pierwszym miejscu :)

      Usuń
    2. Bardzo słusznie, też tak mam zamiar zrobic jak tylko zauważę jakiekolwiek negatywne skutki :)

      Usuń
    3. Ja właśnie ze względu na pogorszenie stanu paznokci zaczęłam robić przerwy w malowaniu, nawet zwykłym lakierem i nakładam wtedy olejek na noc. I efekty są super :)

      Usuń
  5. nie używam hybryd, ale może się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic na siłę, ja też długo po nie nie sięgałam :) Może kiedyś przyjdzie pora na Ciebie :D

      Usuń
  6. Najbardziej lubię ściągać hybrydy frezarką :) Kiedyś robiłam to z folią albo z klipsami i ZAWSZE ktoś do mnie wtedy dzwonił. Serio zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahha, oczywiście, to tak działa :) Ja na przykład dzisiaj wlazłam do wanny i od razu listonosz zadzwonił :P

      Usuń
  7. Jeśli już robię hybrydy to zawsze piłuję pierwsze warsztaty a resztę trzymam w foli z nasączonym wacikiem. Ta metoda jest moim zdaniem najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba najwięcej osób z niej korzysta :) Jeśli nie krzywdzi Twoich paznokci, to świetnie :)

      Usuń

Zostaw swoje myśli, to dla mnie duża motywacja! Czytam wszystkie komentarze i odwiedzam moich czytelników, ale proszę, nie spamuj :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...