5 sposobów na olej z awokado / 5 ways to use avocado oil: Nature Queen Avocado Oil

Wspominałam już kilkakrotnie, że stopniowo przestawiam się na naturalną pielęgnację. W związku z tym zaczęłam testować różne oleje, na razie pojedynczo, bo chcę lepiej poznać ich właściwości i ocenić, które na mojej skórze czy włosach najlepiej się sprawdzają. Z czasem chciałabym  zacząć przygotowywać swoje mieszanki, ale na razie muszę zrobić rozeznanie :) Wykańczam właśnie buteleczkę oleju z awokado od Nature Queen, którą otrzymałam wraz z różową glinką (recenzja TUTAJ) podczas spotkania blogerek w Opolu i jako że przetestowałam ten olej na różne sposoby, to postanowiłam Wam o nim opowiedzieć :)

I have already mentioned on my blog that I am trying to introduce more natural skincare to my routine. That’s why I have started testing various oils, but only one at a time, because I want to know their properties better and decide which ones are the best for my skin and hair. I am planning to prepare my own mixtures, but I must learn more to be able to do it :) I am now running out of avocado oil from Nature Queen that I received with pink clay (review HERE) at the blogger meeting in Opole. I have tested it in different ways, so I can tell you my thoughts on it :)


Najpierw kilka zdań od producenta:
Let’s start with a producer's description:

Olej z awokado uzyskiwany jest podczas procesu tłoczenia na zimno miąższu z owoców awokado. Najlepszy olej uzyskiwany jest z pierwszego tłoczenia i nie jest poddawany rafinacji, a podczas produkcji nie używa się żadnych substancji chemicznych. W ten sposób powstaje naturalny, w pełni ekologiczny i wartościowy olej, zawierający mnóstwo witamin i mikroelementów, m.in. witamin A, B, E, H, K, PP, F, nienasyconych kwasów tłuszczowych, aminokwasów i protein.

Avocado oil is cold-pressed from the flesh of avocado fruit. Extra virgin non-refined avocado oil is the best choice, as no chemical substances are used in the extracting process. Thus, we receive natural, fully ecological and rich oil that contains a lot of vitamins and microelements, such as vitamins A, B, E, H, K, PP, F, unsaturated fats, amino acids and proteins.

Olej importowany prosto z Australii jest jednym z najcenniejszych naturalnych olejów kosmetycznych. Od starożytności wykorzystywany był w kosmetyce i medycynie naturalnej. Działa kojąco, przeciwzapalnie, przeciwgrzybiczo i antyseptycznie. Z powodzeniem używany jest do wspomagania leczenia egzemy i łuszczycy. Ze względu na swoje właściwości nawilżające i pielęgnujące idealnie nadaje się do nawilżania suchych dłoni i skóry twarzy. Stanowi także doskonały filtr przeciwko promieniom słonecznym. Olej z awokado łagodzi podrażnienia, działa przeciwzmarszczkowo, wygładza skórę, a także wspomaga walkę z wypadającymi włosami, odbudowując i wzmacniając cebulki włosów.

The oil is imported directly from Australia and is one of the most valuable cosmetic oils. It has been used in skincare and medicine from ancient times. It has soothing, anti-inflammatory, antibacterial and antimycotic properties. It might be helpful in treating eczema and psoriasis. Thanks to its moisturizing properties it is perfect for dry hands and face. Avocado oil is also an efficient sunscreen. It makes the skin smooth and works as an anti-ageing treatment. It helps reduce hair loss by reconstructing and strengthening the roots.


Od siebie mogę dodać, że olej ten ma żółty kolor i specyficzny, lekko ziołowo-roślinny zapach, który ja na przykład lubię, a którego moja siostra nie znosi. Ze względu na wysoką zawartość kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-9 jest mocno tłusty, mazisty i ciężki, dlatego sprawdzi się do skóry suchej. Jeśli zaś chodzi konkretnie o olej od Nature Queen, to ma świetne opakowanie. Butelka jest wykonana z ciemnego szkła i ma wygodną pompkę. O kwestiach designu wspominałam już przy okazji recenzji glinki, powiem więc tylko tyle, że bardzo mi się podoba, bo jest prosty, estetyczny i idealnie się komponuje z wizerunkiem marki oferującej produkty naturalne.

What I can add is that the oil is yellowish and has a specific vegetable scent that I really like and my sister hates. Thanks to high omega-6 and omega-9 content it is very greasy, smudgy and heavy, that’s why it’ll be appropriate for dry skin. I really like the packaging of the Nature Queen’s avocado oil. The bottle is made of dark glass and has a comfortable pump. I have already said that I do like the brand’s graphic design when I was reviewing their pink clay. The packagings are just simple yet classy and they perfectly match the image of a brand that offers natural products.


A teraz kilka propozycji użycia oleju z awokado w pielęgnacji. Jak zawsze u mnie, są one ultrałatwe i nie wymagają ani dużo czasu, ani specjalnie energii. To mają być inspiracje i wskazówki dla tych, którzy chcą zacząć przygodę z olejowaniem, ale nie wiedzą, jak się za to zabrać, lub nie mają pomysłu na zastosowanie danego oleju. Na jakieś bardziej skomplikowane przepisy przyjdzie czas, jak już sama zgłębię temat odpowiednio wnikliwie. Oczywiście propozycje można mnożyć, ja wybrałam pięć moich ulubionych, żeby Was nie zanudzić :)

And here are my tips how to use avocado oil in skincare. They’re super easy and don’t require neither much time nor a lot of energy. These should simple inspirations and tips for those who plan to begin their adventure with oils, but don’t know how to start and how to use oils. There will come time for more complicated recipes, but I must learn more myself first. I chose my favourite five ways to use avocado oil, so that you won’t get bored :)



1. Serum dwufazowe do skóry suchej
1. Duo-phase serum for dry skin

Cała filozofia polega na tym, aby zmieszać olej z żelem hialuronowym, aby powstała emulsja. Możemy przygotować je w buteleczce, wtedy konieczne będzie wstrząsanie przed każdym użyciem, ja jednak wylewam po prostu odrobinę oleju na dłoń i dodaję kroplę żelu hialuronowego, dzięki czemu otrzymuję porcję na jeden raz. Oczywiście olej można nakładać na zwilżoną twarz sam, albo dodawać go do kremu, jednak omówiona metoda jest moją ulubioną. Taka mieszanka najlepiej sprawdzi się w przypadku suchej skóry. Na moją mieszaną, trądzikową cerę olej z awokado zadziałał nieco zapychająco. Wciąż szukam swojego oleju idealnego, chciałabym w przyszłości, przynajmniej częściowo, zastąpić nim krem na noc.

The point is to mix the oil with hialuronic gel, so that it forms an emulsion. We can prepare it in a bottle, but mixing it before every use will be necessary. I just prefer to put some oil on my hand and add a drop of hialuronic gel to it. I get the amount that is enough for one application. Of course, you can always apply the oil to your damp face or add it to your cream, but the duo-phase serum is my favourite form of application. Such a mixture will be perfect for dry skin. In the case of my combination and acne-prone skin it worked a bit comedogenic. I am still looking for my ideal oil that would let me replace a night cream with it.



2. Oczyszczanie twarzy
2. Cleansing

Pewnie wiele z Was słyszało o metodzie oczyszczania twarzy OCM, a część na pewno z niej korzystała. Sama dużo o niej czytałam, przy czym spotkałam się z różnymi głosami, zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Niektórzy twierdzą, że bez oleju rycynowego to nie OCM, inni, z kolei, że olej ten nie u każdego się sprawdza i należy wybierać takie, które nam służą. Ja na razie próbowałam demakijażu i oczyszczania jednym olejem i przyznam, że na co dzień metoda ta nie do końca się u mnie sprawdza. Dużo lepsze rezultaty obserwuję, gdy co kilka dni używam oleju do pierwszego etapu wieczornego oczyszczania, po którym myję twarz delikatnym żelem. Moim zdaniem, w tym przypadku po prostu trzeba wypracować swoją metodę, odpowiadającą aktualnym potrzebom skóry, ale na pewno warto spróbować.

I guess most of you have heard of the Oil Cleansing Method and some of you surely have tried it. I have read about it a lot, and it seems to be controversial. Some people say that it’s not OCM if you don’t use Ricinus Communis Oil, but the others claim that you should just use oils that work for you well. I only tried removing my makeup and cleansing my face using one oil and I must say that it doesn’t work as an everyday treatment for me. It works much better when I use it every couple of days and as the first stage of my cleansing routine. Then I wash it off with a gentle gel. In my opinion, it is the most important to work out your own method that will cater for the current needs of your skin. But it’s definitely worth trying.



3. Maseczka oczyszczająco-odżywczo-przeciwzmarczkowa
3. Cleansing-nourishing-anti-ageing facial mask

Nic prostszego – wystarczy wybrać ulubioną glinkę, zmieszać ją z odrobiną wody i dodać do niej olej z awokado, w takiej ilości, jaka Wam odpowiada, trzeba tylko uważać, aby mieszanka nie stała się zbyt rzadka. Dzięki olejowi maseczka nie będzie tak ściągająca i nie zaschnie tak szybko. Zyska za to właściwości odżywcze i przeciwzmarszczkowe. Dodawanie olejów do maseczek to jeden z moich ulubionych sposobów ich wykorzystania.

It couldn’t be easier – you just pick your favourite clay, mix it with a little water and add a bit of avocado oil. You just need to feel how much you need, just be careful not to make it too liquid. Thanks to the oil the mask won’t dry so fast and it’ll gain nourishing and anti-ageing properties. Adding oils to facial masks is one f my favourite ways of using them.



4. Olejowanie włosów
4. Hair treatment

Trochę niechętnie zabrałam się za olejowanie włosów tak tłustym olejem, obawiałam się przyklapu i strąków. I spotkało mnie ogromne zaskoczenie – moje kosmyki stają się po nim mięciutkie jak puch, gładkie, ale jednocześnie sypkie. Po olejowaniu nie przetłuszczają się szybciej, mam nawet wrażenie, że dłużej pozostają świeże. Skóra głowy też bardzo dobrze reaguje na ten olej, jest ukojona, a objawy łupieżu mniej dokuczają. Na razie jestem bardzo zadowolona, chyba nawet bardziej niż z gotowej mieszanki od Vianka (recenzja TUTAJ). Teoretycznie olej z awokado nie powinien się sprawdzić do moich niskoporowatych, przetłuszczających się włosów, a jednak :) Dlatego warto sprawdzać na sobie, a nuż, coś nam niespodziewanie podpasuje :) Jeśli nie lubicie olejowania, to warto rozważyć dodatek oleju do maski lub odżywki.

I was a bit afraid to apply such a greasy oil to my oily hair. And I was really surprised – it turned soft and fluffy, smooth and fresh at the same time. After the application of the oil they don’t get greasy faster. I even feel that they stay fresh longer. My scalp also likes this oil, my dandruff doesn’t annoy me this much. I am really impressed, I guess even more than I was by the Vianek one (review HERE). Theoretically, avocado oil shouldn’t work for my greasy and smooth hair ;) That’s why it is important to check everything :) If you don’t like oils alone, consider adding some oil to your hair mask or conditioner.



5. Pielęgnacja ciała
5. Body care

Tutaj też pełna dowolność, olej z awokado dobrze natłuszcza i zmiękcza skórę, więc można go używać solo, najlepiej na wilgotną skórę. Inna opcja to dodanie oleju do balsamu lub domowego peelingu kawowego, solnego czy cukrowego. Proporcje najlepiej dobrać na oko tak, aby uzyskać odpowiednią konsystencję. Chociaż peeling można przez jakiś czas przechowywać, to moim zdaniem najlepiej przygotowywać porcje na jeden raz :)

Use it the way you like it – avocado oil hydrates and softens the skin, so it can be used solo, applied on wet skin. The other option is to add oil to your favourite body lotion or a hand-made body scrub made from coffe, sugar or salt. Choose your own proportions, so that you get the right consistency. Even though you can store your scrub for some time, I think it’s good to prepare it for one use :)



Oczywiście propozycje można mnożyć, ogranicza nas tylko własna wyobraźnia, i potrzeby naszej skóry ;) Oleje lubię za uniwersalność, zawsze znajdę dla nich jakieś zastosowanie. Jeśli się nie sprawdzą na twarzy, to zużyję na włosy bądź ciało. Do oleju z awokado podchodziłam trochę sceptycznie, bo teoretycznie nie jest przeznaczony do mojego typu skóry i włosów, a jednak okazało się, że bardzo go polubiłam. Nie wykluczam, że kupię go ponownie do włosów, w tej roli u mnie najlepiej się spisał :) Cena jest przystępna, na stronie producenta zapłacimy 27,99 zł za 50 ml lub 39,99 zł za 100 ml. Nature Queen to polska marka, która oferuje szeroki wybór surowców kosmetycznych. Większość produktów posiada certyfikat ECOCert.

Of course, there are billions of other ways you can use avocado oil, the only thing that sets limits for you is your creativity and the needs of your skin ;) I love oils because they’re so universal and I can always use them somehow. If an oil doesn’t work for my face, I use it for my body or hair. I was a bit skeptical about avocado oil, as it is theoretically not appropriate for my skin and hair type, but I liked it very much. I will consider repurchasing it for my hair, it worked better that way :)

Lubicie oleje? Jakie polecacie? Miałyście okazję poznać olej z awokado?

Do you like oils? What oils do you recommend? Have you tried avocado oil?

Share this:

, , , , , , , ,

CONVERSATION

44 komentarze:

  1. Uwielbiam olej z avocado i chętnie używam do pielęgnacji włosów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też w tej roli najlepiej się sprawdził :)

      Usuń
  2. bardzo lubię oleje i korzystam ze wszystich sposobów o których napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A które oleje najbardziej lubisz? Może masz jakieś jeszcze sposoby na używanie? Jak skończę ten z awokado, to zabieram się za olej z czarnuszki, wiążę z nim spore nadzieje, jeśli chodzi o stosowanie do twarzy :)

      Usuń
    2. do włosów mieszanki bazujące na oliwie z oliwek (np. z Dabur Vatiki) - widzę po nich u siebie wygładzenie i blask. na same końcówki niestłusty olejek śliwkowy - pięknie pachnie i nie obciąża. do twarzy testuję różne specyfiki, teraz np. olejek różany Evree i jestem zadowolona. kokos na moich włosach się nie sprawdza, ale do ciała jest super. natomiast na bardzo wysoko porowatych, mocno kręconych włosach mojej córci nie ma nic lepszego niż olej kokosowy. pięknie je zmiękcza, loki ładnie się układają, łatwiej włoski rozczesać... olejkow hydroflinych nie robię sama; kupuję zestawy, np. z BU.

      Usuń
    3. Super, wielkie dzięki za wskazówki, ten śliwkowy mnie zaintrygował :) Kokos stosowałam tylko do ust i koszmarnie je wysuszał, dlatego na razie się na niego nie zdecydowałam ;) Ale może spróbuję na włosy, bo chociaż mam niskoporowate włosy, to ten z awokado świetnie się sprawdza :)

      Usuń
  3. Mam włosy niskoporowate i miałabym obawy, ale widzę, że w tym przypadku olej Nas zaskakuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie takie obawy miałam :) Ale postanowiłam spróbować i bardzo mnie zaskoczył :)

      Usuń
  4. miałam okazję poznać się z olejem avocado i nie był zły ale raczej do niego nie wrócę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie na razie jego działanie na włosy bardzo odpowiada, ale jeszcze nie mam porównania z innymi samodzielnymi olejami ;)

      Usuń
  5. Mojej twarzy bardzo służył olej awokado, ale z kwasem hialuronowym go nie mieszałam, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię oleje w takiej wersji, więc gorąco polecam :)

      Usuń
  6. Kocham oleje, ten sprawdziłby się super na moich włosach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak już się do nich przekonałam, to też mnie wciągnęło :)

      Usuń
  7. mam olejek z Awokado od nacomi i też na różne sposoby go stosuje :) pod krem jako serum , do maseczek, do włosów itd :) nawet mam o nim już post napisany :) i czeka na publikację ale wcześniej używałam go tylko do maseczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja czekam i sobie chętnie poczytam, jak się u Ciebie sprawdza :)

      Usuń
  8. Też chciałabym u siebie wprowadzić więcej naturalnej pielęgnacji. Nie znam oleju awokado, ale obecnie stosuję olej migdałowy i... moje włosy go pokochały!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam na razie tylko gotowe mieszanki na bazie oleju ze słodkich migdałów i fajnie się sprawdzały, ale na pewno sięgnę po niego osobno :)

      Usuń
  9. Oleje bardzo lubię i dobrze się u mnie sprawdzają, natomiast z olejem awokado nie miałam jeszcze do czynienia. Nie wiedziałam też, że jest on taki tłusty :) Czy tą tłustość można porównać do oleju rycynowego? Bo rycynowy jest szczególnie tłusty i ciężki. Jeśli chodzi o ich użycie, to najczęściej stosuje oleje własnie z kwasem hialuronowym, dodaję do glinki i mieszam z balsamem do ciała. Nie próbowałam OCM, nie mogę się do tego przekonać :) Olejuję też paznokcie i skórki. Jeżeli szukasz jakiegoś fajnego oleju, to mogę polecić ten z pestek malin. U mnie sprawdził się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam stuprocentowej pewności, bo olej rycynowy miałam w rękach dawno temu, jak chciałam go stosować na rzęsy, ale wydaje mi się, że awokado jest lżejszy i bardziej płynny :) Mimo to, czuć w nim taką maślaną tłustość ;) Mam teraz otwarty też olej z czarnuszki i on jest w porównaniu do awokado leciutki i jakby wodnisty.

      Świetnie, że polecasz z pestek malin, bo akurat mam go w zapasach, więc pójdzie jako jeden z kolejnych do użycia :)

      Usuń
  10. Uwielbiam naturalne oleje, są w moje pielęgnacji od lat, z awokado stosuję jedynie do ciała, do mojej mieszanej skóry twarzy jest trochę za ciężki, ale już jako dodatek do masek - sprawdza się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak samo jak ja :) W maskach do twarzy sprawdza się fajnie, jednak solo na twarz trochę mnie zapychał ;)

      Usuń
  11. Jeszcze nigdy nie używałam takiego olejku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie jest dla każdej skóry i włosów, ale warto sprawdzić :)

      Usuń
  12. moje włosy uwielbiają olej z avocado ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. oleju z awokado jeszcze nie miałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym sama z siebie pewnie nie sięgnęła, a okazał się fajny, warto więc sprawdzić :)

      Usuń
  14. Fajnie, że przygotowałaś post z wskazówkami, jak taki olejek można stosować :) Sama tego z avocado nie miałam, ale zawsze jakiś w mojej kosmetyczce jest.

    PS Też zauważyłam znaczną poprawę przy używaniu olejków do pierwszego etapu oczyszczania skóry twarzy. Tylko ja robię to za każdym razem, kiedy mam na sobie makijaż :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wiem, że blogerki doskonale wiedzą, co robić z olejami, ale mam wiele koleżanek, które czytają bloga i potrzebują takich podstawowych wskazówek :) A co do oczyszczania skóry olejami, to u mnie podobnie - zawsze jak mam makijaż, to używam, ale po prostu najczęściej maluję się co kilka dni :D

      Usuń
  15. używam go do glinek i fajnie się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodawanie do glinek to chyba moja ulubiona metoda wykorzystywania olejów :) Lubię robić sobie dwufazowe serum, ale chyba maseczki wygrywają :)

      Usuń
  16. Mnie też awokado zapycha, ale włosy go lubią :) Generalnie wolę trochę lżejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to podobnie jak u mnie ;) Ja spróbuję teraz też coś lżejszego, ale na włosach to u mnie naprawdę dobrze się sprawdza :) Są mega miękkie i łatwo się rozczesują :)

      Usuń
  17. Kurcze nigdy nie używalam olejkow do oczyszczania twarzy, a często o tym czytałam :) moze warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób jest bardzo zadowolonych z tej metody, warto sprawdzić i przekonać się na sobie :)

      Usuń
  18. Naturalne czyste oleje mają tę przewagę, że można z nimi wyczarować wiele pomocnych kosmetyków do pielęgnacji :) Moim ulubionym olejem solo jest marula i z opuncji figowej, ale o avocado często czytam pozytywne opinie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ja też sobie cenię ich uniwersalność :) Olej z opuncji figowej miałam w próbce i wydawał się fajny, a marulę mam akurat w zapasach :)

      Usuń
  19. Nie miałam jeszcze okazji używać takiego olejku :)

    https://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Oleje stają sie ostatnio bardzo popularne, osobiście za nimi nie przepadam, bo drażni mnie tłusty film, jaki pozostawiają na skóze. Ale może jednak warto się przekonać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim, nic na siłę :) Ale ja też długo nie mogłam się do nich przekonać, a teraz stanowią ważną część mojej pielęgnacji :)

      Usuń
  21. Ostatnio używałam oleju z avocado w pielęgnacji twarzy i włosów, tak jak Ty-mieszalam go z glinka, oczyszczałam twarz, olejowałam włosy. Bardzo chwalę sobie działanie tego oleju, szczególnie moje włosy bardzo go polubiły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To możemy przybić sobie piątkę :) Pewnie go jeszcze kiedyś kupię, jak wytestuję wszystkie oleje, które mam :D

      Usuń

Zostaw swoje myśli, to dla mnie duża motywacja! Czytam wszystkie komentarze i odwiedzam moich czytelników, ale proszę, nie spamuj :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...