Wybielanie enzymatyczne - czy to w ogóle działa? / Enzymatic whitening - does this really work?

Jakiś czas temu zakwalifikowałam się do akcji testowania past do zębów marki Biała Perła organizowanej przez portal Uroda i Zdrowie. Byłam bardzo ciekawa tych produktów, ponieważ od zawsze mam problem z przebarwieniami na zębach, próchnicą i nadwrażliwością. Niestety, mocne i białe zęby to nie mój atut, naturalnie są one szare i podatne na ubytki. Często miewam też stany zapalne dziąseł, objawiające się opuchlizną i krwawieniem. Nic przyjemnego. Czy pasty Biała Perła zaradziły moim problemom? Jeśli chcecie się dowiedzieć, to zapraszam do lektury!


Some time ago I qulified for testing organised by the website Uroda i Zdrowie and I got whitening toothpastes from the line Biała Perła. I was very curious how they will work, because I have always had problems with plaque, dental caries and sensitivity of my teeth. Beautiful white smile was never my asset, my teeth are greyish and weak. Also my gums are often swollen and bleed while brushing. Nothing pleasant. Did Biała Perła toothpastes manage to reduce my problems? Check it out in my post!


Do testów otrzymałam dwie pasty, Krystaliczna Biel oraz Biel i Ochrona. Obydwie zapakowane są w kartoniki, na których znajdziemy wszelkie istotne informacje na temat produktów, włączając w to wskazania, środki ostrożności i pełny skład. Same zaś tubki o pojemności 75 ml, okazały się bardzo wygodne, można je bowiem postawić na płaskiej zakrętce, nie przewracają się. Jedyne, co mi trochę przeszkadza, to odkręcanie, wolę osobiście tubki z zamknięciem typu flip top. Szata graficzna to sprawa drugorzędna, ale szczerze mówiąc, niespecjalnie przypadła mi do gustu.


I got two versions for testing, Krystaliczna Biel and Biel i Ochronie. They’re both sold in cardboard boxes where we will find all necessary information on the products, including safety measures and full ingredient list. The tubes contain 75 ml of the product. They’re comfortable to store, as they can stand on the flat cover. I would only prefer a flip top type of cover, as twisting off the cover every time is problematic. The graphic design is not the most important thing, but I didn’t like it much.



Wersja Krystaliczna Biel opiera się na działaniu enzymatyczno-pigmentowym, w którym enzymy usuwają przebarwienia, a pigment pokrywa szkliwo, dając wrażenie bielszego uśmiechu. Pasta ma sensowny, choć typowo drogeryjny skład, uzupełniony olejkami eterycznymi. Znajdziemy w nim jednak fluor, co na pewno nie każdemu przypadnie do gustu i przez co produkt nie nadaje się dla dzieci. Osobiście nie jestem za całkowitą rezygnacją z past z fluorem, bo składnik ten wykazuje jednak udowodnione działanie przeciwpróchnicze. Należy natomiast zachować ostrożność, bo łatwo go przedawkować, a skutki mogą być niebezpieczne. Wystarczy jednak stosować produkty z fluorem rzadziej i nie w skojarzeniu, np. dwa razy dziennie pasta plus płyn z fluorkiem sodu. Zaleca się też nie używać zbyt dużej ilości pasty jednorazowo, do umycia jamy ustnej wystarczy objętość mniej więcej ziarnka grochu. Pasta Biała Perła Krystaliczna Biel ma biały kolor, jakby lekko mączystą konsystencję i dobrze się pieni. Nie jest intensywnie miętowa, osobiście wolałabym, aby była mocniejsza. Smak jest jednak przyjemny i odświeżający.



The version Krystaliczna Biel is based on enzymatic and pigment whitening, where enzymes remove the residue and the pigment covers the teeth making them look whiter. The ingredients are fine and rather typical of drugstore toothpastes. However, we’ll find there Sodium Fluoride, which makes it inappropriate for children. This ingredient helps to protect teeth but might be toxic, so it is important not to overuse it. It’s just better to use products that contain Sodium Fluoride less often and not all of them at a time. It’s also good to remember that you only need a little to brush your teeth. The toothpaste Krystaliczna Biel is white, foams well and has a bit sandy consistency. It is not intensely minty and I prefer stronger toothpastes. But anyway, the taste is nice and refreshing.




Druga pasta, Biel i Ochrona, jest w dużej mierze podobna do swojej poprzedniczki, choć w tym przypadku działanie polega na wybielaniu wyłącznie enzymatycznym. Ma bardzo zbliżony skład, tak samo zawiera fluor i nie powinny stosować jej dzieci. Biel i Ochrona ma jednak niebieski kolor oraz gładszą, bardziej żelową konsystencję. Odpowiednio się pieni i daje mocniejsze odświeżenie niż Krystaliczna Biel, co dla mnie jest zaletą. Wciąż nie dorównuje intensywnie mentolowym pastom, ale różnicę zdecydowanie czuć :)



The second toothpaste, Biel i Ochrona, is quite similar to the previous one, but its whitening properties are based only on enzymes. The ingredient list is also similar, it contains Sodium Fluoride as well and shouldn’t be used by children. Biel i Ochrona is blue and has more gel-like consistency. It foams well and is more refreshing than Krystaliczna Biel, which is good for me. It is not as strong as most toothpastes on the market, but the difference is significant :)



Pasty stosowałam naprzemiennie przez ponad miesiąc. Muszę przyznać, że spełniają swoje podstawowe zadanie – oczyszczają zęby z codziennych zanieczyszczeń. Niestety nie zauważyłam wybielenia. Być może przy delikatniejszych przebarwieniach lepiej by się sprawdziły. Ku mojemu zaskoczeniu okazało się jednak, że stosowanie past spowodowało zmniejszenie nadwrażliwości. Pomogły też zredukować stan zapalny dziąseł. Działania przeciwpróchniczego z oczywistych powodów nie jestem w stanie po tak krótkim czasie ocenić. Podsumowując, jestem zadowolona z działania past Biała Perła, ale nie radzę spodziewać się cudów. Są to po prostu dobre, podstawowe pasty do zębów, ze standardowym składem. Przy tym moją faworytką jest Biel i Ochrona, bardziej ją polubiłam.


I used the toothpastes for over a month, one in the morning and one in the evening. I must say they do their job in terms of cleaning everyday impurities. However, I haven’t noticed any whitening effect, maybe they’d work better for someone who has less problematic teeth. But I was surprised that they helped me reduce the sensitivity and the inflammation of the gums. I cannot say anything about dental caries, it’s just too early. In general, I am pleased with how Biała Perła toothpastes work, but you shouldn’t expect wonders. These are just good basic toothpastes with standard ingredients and my favourite one is Biel i Ochrona, I just liked it better.

Znacie produkty Biała Perła? Jakie są Wasze doświadczenia? (pewnie znacie, bo albo testowałyście również te pasty, albo przynajmniej widziałyście wysyp postów na ich temat :P)

Do you know Biała Perła? What is your experience?




Produkt został przekazany mi nieodpłatnie do testów i recenzji, jednak fakt ten w żadnym stopniu nie wpłynął na moją opinię. / I got the product from the company for review, but the fact didn’t affect my opinion in any way.

Share this:

, , ,

CONVERSATION

16 komentarze:

  1. Nigdy nie wierzę w pasty wybielające.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja miałam kilka lat temu i też nie widzialam żadnych efektów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się wydaje, że to jest chyba w stanie usunąć tylko takie delikatne przebarwienia z kawy czy herbaty, cudów nie ma :D

      Usuń
  3. na wybielanie najlepszy jest węgiel :P oczywiście lubię ich pasty pod kątem domywania zębów ale nie wszystkie bo niektóre trochę uwrażliwiają mi zęby... czego nie lubię, z wybielaniem może nawet dają radę z tym że moja kość z natury jest dość jasna więc takie pasty lepiej u mnie się spisują niż u innych, np na mojego brata kompletnie nie działają ;)

    Kochana mam prośbę zagłosujesz na mnie? Walczę o główną nagrodę :) i brakuje mi trochę głosów aby wyjść na prowadzenie :) z góry dziękuję, podaję ci link bezpośredni do mojego wpisu i proszę o kliknięcie w różowy kwadracik z napisem głosuj :)
    http://thebodyshopclub.pl/konkurs-zostan-testerka?rhash=0e7fccc28777ae229326190bcb609d56

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, ja mam mocno szare zęby i u mnie to tylko chyba takie świetlne wybielanie by coś dało. Ale na nie się nie zdecyduję, bo mam zbyt wrażliwe zęby, nie wytrzymałabym z bólu chyba ;)

      Usuń
  4. Będę kolejna i też polecę węgiel. Nie używam długo ale widzę efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekonałyście mnie, na pewno spróbuję :)

      Usuń
  5. Hoho ile tych past jest na blogach :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było tyle testerek, że wcale się nie dziwię :P Magia deadline'u :D

      Usuń
  6. Jakoś boję się wybielania zębów w domu, niemniej Biała Perła wydaje się chyba jednym z delikatniejszych rozwiązań:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o pasty, to zdecydowanie :) Nic agresywnego w nich nie ma, ale raczej nie pomogą na konkretny problem :(

      Usuń
  7. zainteresowała mnie ta informacja o znoszeniu nadwrażliwości. ostatnio zaczynam mieć z tym problem :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam z tym problem od zawsze i muszę przyznać, że od kiedy używam tych past jest lepiej, jeszcze nie idealnie, ale poprawę odczuwam :)

      Usuń
  8. Miałam kiedyś tę Krystaliczną Biel i też niestety wybielenia nie zauważyłam - ale może to po prostu kwestia płytki nazębnej czy tam czegoś? Bo mnie żadna pasta nie pomaga...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że to właśnie zależy od ilości płytki nazębnej i jeszcze od naturalnego koloru :) Cudów nie ma bez większej interwencji ;) A ja się na taką nie zdecyduję, bo mam bardzo wrażliwe zęby, a to przeciwwskazanie do wybielania ;/

      Usuń

Zostaw swoje myśli, to dla mnie duża motywacja! Czytam wszystkie komentarze i odwiedzam moich czytelników, ale proszę, nie spamuj :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...