Do trzech razy sztuka! Olejek 10% witaminy C tetra do cery tłustej z mazidła.com / Third time lucky? 10% vitamin C tetra oil for oily skin from mazidła.com

Produkt wybrałam sama do testowania dzięki uprzejmości firmy MAZIDŁA. Fakt ten jednak w żadnym stopniu nie wpłynął na moją opinię. / The product was provided to me for review but the fact did not affect my opinion in any way.


Zdecydowałam się na ten olejek, ponieważ chciałam jeszcze kontynuować zimą moją kurację z witaminą C, a wykończyłam już dwa poprzednie kosmetyki – serum C-Vit od Sesdermy (recenzja TUTAJ) oraz Intense C Serum od GlySkinCare (recenzja TUTAJ). W sklepie jest też dostępna wersja do cery suchej, ja z wiadomych powodów wybrałam tę do cery tłustej.

I decided to try out this oil, as I wanted to conitnue my vitamin C treatment during the winter and I used up two pervious cosmetics – C-Vit serum from Sesderma (review HERE) and Intense C Serum from GlySkinCare (review HERE). There’s also a dry skin version available in the store, but I chose the one for oily skin.


Zestaw składa się z ekologicznego oleju jojoba, który swoim składem najbardziej przypomina ludzkie sebum i dlatego sprawdza się przy problemach z przetłuszczaniem, maceratu z kasztanowca, który ze względu na zawartość uszczelniającej naczynka escyny świetnie spisuje się przy cerze naczyniowej oraz witaminy C. Warto przy tym zwrócić uwagę na formę witaminy C, jaką proponuje nam sklep mazidła, czyli tetraizopalmitynian askorbylu – moim zdaniem, to zdecydowanie największy atut tego kosmetyku. Poniżej przytaczam informacje na temat tego składnika zaczerpnięte ze strony sklepu:

Tetraizopalmitynianu askorbylu jest bardzo trwałą i stabilną olejową postacią witaminy C. Ponadto dzięki rozpuszczalności w tłuszczach wykazuje wysokie powinowactwo do bariery lipidowej skóry, dlatego łatwo i szybko wnika w jej głąb. W zakresie syntezy kolagenu wykazuje większą skuteczność niż kwas L-askorbinowy. Wspomaga gojenie, działa łagodząco i przeciwzapalnie oraz wzmacnia naczynka krwionośne. Brak wymagań w postaci bardzo kwaśnego pH sprawia, że tetraizopalmitynian askorbylu jest składnikiem szczególnie odpowiednim dla osób o cerze wrażliwej i naczynkowej, które nie tolerują witaminy C w postaci kwasu L-askorbinowego. Dzięki tym cechom Witamina C tetra jest obecnie najskuteczniejszą i najdroższą pochodną witaminy C.




The set consists of ecological jojoba oil, which is chemically similar to human sebum and therefore works well for greasy skin, horse chestnut extract that contains anti-inflammatory and vasoprotective aescin as well as vitamin C. But the form of vitamin C that is available in mazidla store is really worth noting – Ascorbyl Tetraisopalmitate is in my opinion the product’s biggest advantage. Here’s what the store’s website says about this ingredient:

Ascorbyl Tetraisopalmitate is a durable and stable oil form of vitamin C. It is oil-soluble and highly similar to the human skin’s lipid barrier, which enables it to penetrate the skin easily and fast. It’s more effective than L-ascorbic Acid in terms of collagen synthesis. It supports healing, has soothing, anti-inflammatory and vasoprotective properties. It doesn’t require very low pH in formulations, which makes this form of vitamin C appropriate for those with sensitive and redness-prone skin who can’t use L-ascorbic Acid. Thanks to all these properties Vitamin C tetra is presently the most effective and the most expensive form of vitamin C.


Jeśli chodzi o skład, to absolutnie nie ma się do czego przyczepić, jest genialny. A witaminy C w gotowym produkcie mamy 10%, czyli tyle, ile maksymalnie się zaleca w kosmetykach przeciwstarzeniowych. W zestawie znajdziemy oczywiście również dokładną instrukcję wykonania i etykietę na gotowy produkt. Sporządzenie olejku jest banalnie proste – wystarczy przelać macerat i witaminę C do buteleczki z olejem, zamieszać i gotowe! Jedyne ale, jakie mam, dotyczy kroplomierza, który albo nie dozuje nic, albo wypływa z niego za dużo kosmetyku. Jest to trochę uciążliwe.

When it comes to ingredients, I cannot complain about anything, they're just perfect. And the product contains 10% of vitamin C, which is maximum advised for anti-ageing cosmetics. In the set we also receive a detailed instruction and a label. It’s dead easy to prepare the product - you just pour chestnut extract and vitamin C into the bottle with jojoba oil and that’s it! The only problem for me is that the dropper dispenses too much or nothing at all. It’s a bit annoying.


W kwestii działania nie mam olejkowi z mazideł nic do zarzucenia. Nawilża, wspomaga walkę z rumieniem i delikatnie rozjaśnia. Generalnie, podtrzymuje działanie poprzednich produktów z witaminą C, których używałam. Jednakże olejek, to olejek, trochę jest dla mnie ciężkawy, w związku z czym stosuję go co drugi dzień. Nie zauważyłam, co prawda, żeby zapychał, ale moja cera nie przepada za częstą aplikacją olejków. Właśnie dlatego tak pasowało mi lekkie serum Sesdermy i to ono, mimo znacznie słabszego składu i mniejszej zawartości witaminy C, na razie pozostaje moim ulubieńcem w tej kategorii. Ale będę szukać dalej. Tetraizopalmitynian askorbylu można kupić oddzielnie i dodać do ulubionego oleju bądź gotowego serum olejowego, lub przygotować własną recepturę. I ja osobiście taki zakup rozważę za kilka miesięcy, gdyż na razie robię sobie przerwę z witaminą C i wracam do kwasów :)


I can’t say anything negative about how the oil works. It moisturizes, helps to reduce redness and slightly brightens the skin. Generally, it helps to retain the effect that I achieved by using two previous products with vitamin C. But like every oil, it is for me a bit heavy and that’s why I use it every second day. I haven’t noticed any problems with blocked pores, but my skin doesn’t like too much oils in my skincare routine. That’s why I liked the lightweight Sesderma serum that much. It has way worse ingredients and less vitamin C, but it still remains my favourite in this category. However, I’ll keep looking for a perfect product. It is possible to buy Ascorbyl Tetraisopalmitate alone and add it to our favourite oil or oil serum, or even prepare our own recipe. I will consider buying the ingredient in a couple of months because now I’m taking a break with vitamin C and start using acids again :)


Jeśli lubicie olejki do pielęgnacji twarzy i szukacie produktu z witaminą C wysokiej jakości, to bez wahania możecie sięgnąć po olejek z mazidła.com. To bardzo fajny, prosty, nieprzekombinowany kosmetyk ze świetnym składem, który spełnia swoje zadanie. A o to przecież chodzi :) Cena również jest bardzo atrakcyjna, zwłaszcza biorąc pod uwagę niesamowitą wydajność olejku. Obawiam się, że nie uda mi się go skończyć przed upływem terminu ważności.

If you like oils in your face skincare and you’re looking for something with high quality vitamin C, don’t hesitate and reach for this oil from mazidla.com, because it’s a nice, simple product with friendly ingredients. And it does its job, that’s important :) The price is also very affordable, especially considering how efficient it is. I’m afraid I won’t be able to use it up before it expires.


Macie doświadczenia z tym produktem, lub znacie inny kosmetyk z tą formą witaminy C?

Do you have any experience with this product, ot know any other one with this form of vitamin C?

Share this:

, , , , , , ,

CONVERSATION

12 komentarze:

  1. Do cery suchej chętnie poznam produkt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli się skusisz, to ciekawa jestem, jak u Ciebie się sprawdzi :)

      Usuń
  2. zainteresowałaś mnie nim, głównie przez formę witaminy C. mam jednak jeszcze serum Avy do wykończenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o najstabilniejszą witaminę C, to tej olejek jest na pewno bardzo dobrym wyborem :) A mnie z kolei to serum Ava interesuje :D

      Usuń
  3. Z witaminą C bardzo polubiłam serum pharmaceris i Ava oba godne polecenia :) choć pharmaceris chyba lepszy :) z mazideł miałam tylko olej z malin i z orzechów włoskich + wosk pszczeli i olej kokosowy :) robię z nich balsam do ust :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ava mnie ciekawi, a Pharmaceris nie bardzo, ich składy mnie nie przekonują, chociaż kilka produktów bardzo lubiłam ze względu na działanie :)

      Usuń
  4. Nie miałam jeszcze nic z mazideł ;) a witaminę C bardzo lubię. Teraz używam serum LIQ CC light. Muszę przyznać, że bardzo przypadło mi do gustu i nie prędko się z nim rozstanę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tyle ciekawych propozycji serum z witaminą C, że w przyszłości nie będę wiedziała, które wybrać, ale LiQ CC też biorę pod uwagę :)

      Usuń
  5. podoba mi się ten kosmetyk ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham witaminę C, ale korzystam zwykle z gotowców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do tej pory też i pewnie jeszcze jakieś będę chciała sprawdzić :) Ten w sumie też taki pół-gotowiec, nie czuję się jeszcze na siłach sama opracowywać receptury :)

      Usuń

Zostaw swoje myśli, to dla mnie duża motywacja! Czytam wszystkie komentarze i odwiedzam moich czytelników, ale proszę, nie spamuj :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...